Wednesday, July 11, 2012

SALDA GÖLÜ

Senelik izine çıkmam ile birlikte soluğu aldığım, Denizli/Acıpayam güzergahımda yer alan "SALDA" gölüne nihayet bu sene gidebildim.
Burdur'un Yeşilava ilçesinde ve ve ilçe merkezine 4 km uzaklıktadır göl.
Ben Antalya -Muğla yolu üzerinde olan ve Denizli/Acıpayam ilçesine 17 km uzaklıktaki yol ayrımından içeriye doğru yaptığım 37 km bir güzargahtan sonra ulaştım.
Güzel yurdumda hiç bitmeyen ve bitmeyecek gibi gelen yol çalışmaları göle ulaşan yolda tozu dumana katmamıza neden oldu. Çalışmalar tamamlandığında göle ulaşımın çok rahat ve konforlu olacağı kesin.
Göller bölgesinde yer alan  "SALDA" gölü yaklaşık 44 kilometrakarelik bir alanı kaplamakta ve beni çok şaşırtan bir derinliğe sahip 184 metreye varan derinlik, en derin göllerimizden biri.
Suyunun temizliği ve turkuaz rengiyle oluşan güzel manzaraya aldanmışım, daha doğrusu 184 metre olacağını tahmin edemezdim ürpertiyle izliyorum kışkırtıcı güzelliği. Tektonik bir göl olduğunu etrafta ki oluşumlara bakarak anlayabiliyorsunuz. Gölün etrafı karaçam ormanları ile çevrili gölün plajını görünce ise böyle bir güzellik karşısında akıllara gelmiyor değil hani, Maldivler mi ? Yok, yok SALDA…
Elbette bir ayrımı var; göl, deniz, kum ayrımı değil elbet.
1989 yılında Doğal Sit Alanı verilen, suyunun turkuaz rengi, temizliği, doğal plajı, deniz seviyesinden 1140 m  de  ve tertemiz havası buraya kadar herşey mükemmel..
Ya bakımsızlığı… sizlere o güzelliği maskelememesi için fotoğrafları yayınlamayacağım, hafta içi gittiğim de gördüm, çöpler toplanmıyor mu acaba? hani, çöp konteynır'larını ben göremedim ? üzerinde yazmalı değil mi, buna cam atınız, buna evsel, buna vs.. ee olmazsa ne yapacak vatandaş kirlettiğini toplayacak hali yok atacak tabi sağa sola değil mi,  yemişiz, içmişiz kirletmişiz o güzelim karaçam ormanı içersinde temiz bir yer aradık oturabilmek için. O canım plaja ulaşmak için rengarenk cam kırıkları üzerinden atlamak zorunda kaldık içmişler yetmemiş, kırmışlar ama öyle böyle değil görünen o ki o camlar artık yıllanmış. Tuvalet durumunun anlatılacak yeri yok giremiyorsunuz zaten. Her yerde yakmışız ateşi dur durak bilmeden!
"SALDA"ya  gidelim bize bir şeyler anlatıyor lütfen dinleyelim ! 
Yapılacaklar birbir canlandı gözümde çok iyi biliyorum ki sizler "SALDA" için planlarınızı çoktan hazırlamışsınızdır.






Yazı ve Fotoğraflar: Levent KENİR

No comments:

Post a Comment