Monday, August 27, 2012

FİNİKE de Hayal Kırıklığım

Kaş ile Kemer arasında , Demre ye 24 km Kumluca ya 18 km uzaklıkta, Antalya'nın  batısında yer alan, tufanda sebzecilik ,narenciyesi  ile meşhur turistlik bir ilçedir "FİNİKE"
Eğer gidip de görmek istemiyorsanız merakınızda yoksa zaten google gerekli bilgiyi verecektir sizlere tekrar olarak bunları size bahsetmeyeceğim.
  Elmalı güzergahını kullanarak ulaştım Finike'ye, Kaş , Kemer derken bir türlü fırsat bulup da gidemediğim  ve aklımda hep Finike denince Portakalı ile meşhur bu ilçede birde güzel bir tavsiye motel  bulunca yola çıkmıştım.
Finike- Kumluca yol ayrımından sol tarafa doğru giderek Kumluca ya doğru uzanan bir yolculuk yapmak zorunda kaldım. Moteli bulamamıştım… İlçe çok sakindi, alışık olduğumuz  yerlerin aksine kendi halinde , narenciye bahçeleri arasında, upuzun bir kumsal, sakin bir deniz. Gözlerinizi rahatsız eden otel  ve eğlence yeri  şaşalarından uzak .
Çok güzel dinlenebilirsiniz, çok iyi şartlarda ve ekonomik imkanlarla barınma sağlayabilir, lezzetli  yemekleri çok uygun fiyatlara tatma şansı bulabilirsiniz. Eğer küçük çocuklarınızda varsa Finike tam size göre çünkü  deniz çok sığ.
Konaklama yapacağımız motel'i Kumluca dönüşü buluyoruz  aracımızı karşılayarak bizi Finike'ye doğru yönlendiriyorlar.  Yazımın ana amacına gelince elbette konaklama değil onu başka bir Finike yazımda güzellikleriyle anlatacağım. Çok memnun kaldım fakat gözüme takılanları paylaşmak istiyorum belki konu ehilleri tarafından da okunur belli mi olur bir yararı olabilir, yada bir dahaki gidişimde karşılaştığım manzara karşısında ben bile etkilenirim.
Aşağıda fotoğraflarını vereceğim. Yorumsuzda bırakabilirdim ama bir şeyler yazmak gerekiyor. Adına ne derseniz deyin, festivaller düzenleyin, burada  tarih yatıyor MÖ. bilmem kaç yılından olduğunu, yapılan kazı çalışmalarını, marinayı anlatın ama bir şeyleri eksik yapıyorsunuz. Bütünü ele aldığımızda Finike beni hayal kırıklığına uğrattı. Elmalı yol ayrımından sağa dönerseniz , Finike merkeze ulaşıyorsunuz,  benim yaptığım gibi sol tarafa dönerseniz ise Kumluca istikametinde Sahil Kent Belediyesi sizi karşılıyor. Bu iki yer birbirinden bağımsız mı ? Finike - Kumluca arasında bir sıkıntı mı var ? Çok sorguladım, sorguluyorum da ? Orta refüj çok bakımsız, ilgisizliği ilk bakışta fark ediyorsunuz rahatsız edici, halbuki o kadarda güzel yer var ki çiçek bahçesine çevirebilirisiniz, Kumluca yolu çok işlek tümsek de olmadığı için araçlar çok hızlı seyir halindeler, plaja ulaşmak için bir yaya geçidi, köprüsü yok.  Can pazarında karşıya geçiyorsunuz.. Çile bitmedi,  görüntü daha da vahim. O canım kumsal  denize ulaşmak için yaptıklarımı yazmak istiyorum;
Araç park etmeyin tabelası yanında yer alan araçların arasından sıyrılıp, toprak ve deniz kumu karışımı çalı çırpı bitmiş yoldan geçerek, piknik yapılmaz tabelasını yanında yer alan piknikçilerin bıraktığı çöp poşetlerin geçtikten , kum üzerinde geçit vermez olmuş dikenli bitkilerden ve kumsalda yakılmış ateş -kömür kalıntıları arasında ulaştım  hasret çektiğim özlem duyduğum maviye  4 ve 5,5 yaşarında iki kızım ve eşimle birlikte…
Fotoğraflar eşliğinde sizleri yapılacaklarla baş başa bırakıyorum.












                                                  Yazı ve Fotoğraflar: Levent KENİR

No comments:

Post a Comment