Saturday, August 15, 2015

Hangi Konserve Balığı Tercih Etmeliyim, Neden ?


Balık’ı çok severim, her türlüsünü deniz den kim çıksa yerim hesabı, fakat reyonlarda artan konserve balık marka sayısı ve çeşidi beni bu yazıma yazma noktasına getirdi. Askerde silahlık nöbetinde iken yemeğe yetişemediğimden en çok sevdiğim mönümdü, ekmek arası ton balık. Konserveye beni iten ne idi? uzun süredir ısrarla bu markayı tercih etmemi gerektiren ne idi?

 

Market reyonlarında yer alan konserve balık markalarından hepsini denedim ısrarla ve bu denem sonuçlarını sayfamda paylaşmak istedim. Hatta markanın haklı reklamını da yapmak istedim kendimce. Yüksek lisans dersinde de inceleme  ve araştırma fırsatı bulduğum bu markanın yazısını yazmasam içime dert olacaktı.

 

Tam karşınızda market reyonu, önünüzde konserve balıklar uzunca bir sıra dizini halinde, cicili, biçili ambalajlar, damping indirimler,  üç al beş ödeler, mısırlısı, zeytinyağlısı, acılısı, soslusu, baharatlısı…. gibi uzayıp giden bir reyon. Bir balık yemek istediniz kafanız karıştı, bir denemek isterseniz pişmanda olabilirsiniz ! alt tarafı balık canınız çekmişti öyle hayal etmiştiniz. İlk önce tonların ambalajı gözüme çarpmıştır, ambalaja çok da güvenmem, güvenmemeyi kendimde hak görmüşümdür. Sonra fiyatlara takılır gözüm hımmmmm… hiç de ucuz değil, aralarında fark da var ne yapacağız şimdi ? Market adı altında üretilen tonlar ucuz bir bakayım kim yapmış, hey benim sevdiğim marka üretmiş bunu da hem de kendi fabrikasında oooo ! fiyat da iyi al stokta olsun bir daha bulamazsın bu fiyata. Aklımda şu soslu, mısırlılarda kaldı ama onların fiyatları da epey yüksek hele bir deneyelim şu aldığımızı ondan sonra bakarız. Hay Allah bir bütün, parçalı, yarı  parçalı var. Bütünlerde sağlam fiyat , neyse ton zaten o kadar para ödemeyelim şimdi zaten yerken parçalanmıyor mu canım.

 

Bu sektörde olan markalara baktığımızda hepsi de tanınmış olan firmalar, fakat balık işi sanki o kadar da kolay gelmedi bana. Her şeyi yapabilmekle insanlara ağız tadıyla balık yedirmek arasında ciddi bir fark olduğu düşüncesindeyim. Aksi takdirde bu yazıyı yazmayacak ve ağız tadıyla her konserveyi ekmek arasında indirecektim mideme afiyetle,  ama olmadı, olmuyor.

 

Sevdiğim marka… neden ısrarla arıyorum, neden balık ton balık denilince hep o aklıma geliyor ? Reyona baktığımda en güzel ambalaj ve kendisini bu yönde değiştiren ve rakiplerinden önde olan o. Ambalaj size kalitenin güvenini veriyor. Konservenin kapağını açtığınızda aldığınız koku çok çok önemli, olması gerekeni yedikçe anlıyor ve öğreniyorsunuz en azından koku size şunu diyor bayat balık değilim. Üç kağıt yapılmamış balığın formu bütün, dilimli, sıkıştırılmış filan değil, hiç de denk gelmedim bu zamana kadar. Renk diyor ki canlıyım ben az önce tutuldum, üzerinde yağ berrak ve zeytinyağlısını aldıysanız  onu da anlıyorsunuz zaten, bu konservenin yağını süzmenize gerek kalmıyor, balığı gibi bir o kadar lezzetli.

 

 

Evet yapmışlar hem de hakkını vererek, DARDANEL TON  ağız tadıyla balık yemeniz için ısrarla tavsiye ederim. Diğerlerine gelince , en lezzetli olacak yağlarını dökmek zorunda kalırsınız, ağzınıza durgun balık tadı gelir, balığın rengi koyulaşmıştır, kokusu sizi cezbetmez.

 

Bir balık düşkünü olarak kendi görüşlerimi kendi sayfamda özgür ce bildirmek istedim. Balık severler hatta size bir önerim DARDANEL TON bir acılısını yapmış. Bu arada  ben taze ekmek, ton balık ve yanında çay severim.

 

Teşekkürler DARDENEL TON…

 

No comments:

Post a Comment